Nagyjából a Facebook dolgozók fele úgy gondolja, hogy a közösségi felület nincs jó hatással a társadalomra – szivárgott ki egy belső felmérésből.

51%: ez az aránya a Facebook 49 ezer dolgozója közül azoknak, akik úgy vélik, hogy a közösségi háló pozitív hatással van a társadalomra – derült ki egy 2020 októberi belső felmérésből, amiről a Buzzfeed News  számolt be elsőként.

Ez a szám 23 százalékponttal csökkent a májusban végzett féléves munkavállalói felméréshez képest, és 5,5 százalékponttal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A vállalat humánerőforrás-vezetője az alacsony pontszám egyik fő okaként a gyűlöletbeszéddel és a félretájékoztatással kapcsolatos aggályokat jelölte meg. 

Annak ellenére, hogy látszólag nem hisznek a vállalat céljaiban, a legtöbb Facebook-alkalmazott továbbra is szívesen dolgozik ott, 69%-uk számolt be arról, hogy a Facebook egy kedvező munkahely. 

A Facebook mindennapos témája lett a politikának. Az amerikai elnökválasztás véghajrájában a Facebook figyelmeztető címkéket helyezett el Donald Trump és Joe Biden posztjainál, majd utóbbit felmentették a félretájékoztatás vádja alól, s eltüntették a figyelmeztetéseket.

A Facebook betiltotta a Trump-párti “Stop the Steal!” nevű csoportot is, amely pénzt gyűjtött többek között a választási eredmények megkérdőjelezésére.

A legnagyobb közösségi platform szerepe azonban túlmutat a választási kampányban tapasztalhatottakon. A Wall Street Journal (wsj.com) beszámolt róla, hogy 2017-ben a Facebook változtatásokat hajtott végre a hírcsatorna-algoritmusában, amellyel hol a baloldali híradókat korlátozták, hol pedig az anti-konzervatív vádak elkerülése érdekében hozzák engedek meg többet a republikánus-párti médiumoknak.

Ezek a botrányok vagy belső konfliktusok azonban kevésbé érintették a közösségi média a közösségi média követői táborát. A hirdetői bojkott ellenére a nyár folyamán a Facebook bevételei a harmadik negyedévben éves szinten 22%-kal nőttek, a felhasználói pedig 12%-kal nőttek. A Facebook tehát továbbra is felszálló ágban van, nélkülözhetetlen marad az üzleti célú tevékenységet folytatóknak is. Mi, a NEST Communications, mint az ügyfelei érdekeiért felelős kommunikációs és marketing ügynökség, továbbra is tanácsoljuk az aktív közösségi média jelenlétet, természetesen szigorúan az erkölcsi és morális normák betartása mellett. 

És ha már a Facebook dolgozóinak nézeteinek különbözőségéről beszélünk, ebből a bejegyzésből megtudhatja, hogyan kezelhetjük például azt a helyzetet, amikor konfliktusba kerülünk valakivel.

Kövesse blogunkat, amelyben rendszeresen jelentkezünk kommunikációval és marketinggel kapcsolatos hasznos tanácsokkal, tippekkel, valamint érdekes hírekkel!